29.6.2015

Brännskär - Helsingholm - Kasnäs

Keskiviikko 24.6.2015 - Brännskär - Helsingholm (matkapäivä 6)

Aamulla lähdimme kohti Helsingholmia, joka on koko perheen suosikkikohde. Koko matkan menimme sujuvasti purjeilla, tuuli oli napakka ja vauhti oli noin 6 - 7 solmun pinnassa koko matkan. Tyttö-B oli tällä kertaa kansihommissa säätämässä purjeita ja hän oli innostunut, kun pääsimme todella hyvää vauhtia ja hienosti kallellaan :)

Helsingholmissa oli hyvin tilaa ja pääsimme kiinnittymään päälaituriin. Pitkä sivulaituri oli
käytönnössä aivan tyhjä (vain yksi vene).

Lahti oli suojan puolella ja ihan tyyni. Todella kaunista ja ihanaa! Lapset kalastelivat laiturilla
ja Helsingholmin laiturikissa oli niin ihana! Todella ihmisrakas kissa, joka makasi nauttimassa
rapsuttelusta ja silittelystä. Lapset saivat haavittua pikkukaloja ja pikku-B sai kavereita
naapuriveneistä.

Ihana laiturikissa, jonka haluaisimme adoptoida :)

Ennen kuin pääsimme lähtemään luontopolulle, alkoi taas pieni sade. Kävely siis jäi tällä kertaa.
Illalla meillä oli saunavuoro kello 21 - 22.

Torstai 25.6.2015 - Helsingholm - Kasnäs (matkapäivä 7)

Ensimmäinen lomaviikko on käytetty - viisi on vielä jäljellä...

Suunnitelmissa oli lähteä Helsingholmista Öröön, mutta oli pakko ottaa esiin plan-B.
Tuuliennusteet näyttivät etukäteeen noin 8 - 9 m/s, mutta kun pääsimme Helsingholmin
suojasta ulos aukolle, tuuli olikin ihan toista luokkaa - noin 12 m/s, välillä jopa 15 m/s.
Aallokkokin oli ihan kiitettävää. Suunnitelman muutos, eli päätimmekin edetä
saarien suojassa kapeaa väylää pitkin ja mennä Kasnäsiin. Lapset haluavat mennä
kylpylään uimaan. Ilma oli harmaa ja sateinen.

Matkalla Helsingholmista Kasnäsiin.

Kasnäsin satama oli vallitsevalle tuulelle huono, mutta pääsimme aallomurtaja-laiturin
taakse hyvään paikkaan ja tuuli ei siinä meidän venettä haittaa mitenkään. Kylmää oli
kuitenkin, tuuli laski ennestään vähäisiä lämpöasteita. Tähän mennesstä emme ole
tarvinneet helle-asuja, lähinnä vain pipoja ja hanskoja.

Kasnäs - kylmä ja sateinen päivä.

Söimme lounasta ja lähdimme sen jälkeen kylpylään uiskentelemaan. Tapasimme siellä
saman espoolaisperheen, jonka Veikko-pojan kanssa Bastian leikki Helsingholmissa.
Juttelimme lämpimässä altaassa ja vaihdoimme veneilykokemuksia.

Kasnäsin kylpylä on todella miellyttävä ja siisti. Kiva paikka koko perheelle ja altaat on
lämpimiä. Uimisen jälkeen pikku-pojat soutelivat vielä yhdessä ja tekivät vierailuja
toistensa veneisiin.

Coca Cola - sokkotesti

Meillä on mukana (runsaasti) Lidl Freeway-colaa - teiniosasto väittää, että se on eri makuista,
kuin aito Coca Cola. Teimme illalla sokkotestin, erottavatko he colajuomat toisistaan?
Kyllä näin oli, eli molemmat erottivat aidon cokiksen ja Freewayn...
Maaritin mielestä Freeway oli joka tapauksessa paremman makuista :)

Huomenna jännittävä päivä - Örö.
Olemme tutkineet Örön nettisivulta lähestymiskarttaa etukäteen, näyttä kovin karikkoiselta
alueelta. Mielenkiintoinen reitti, jonka merkinnöistä ei mitään tiedetä etukäteen, mutta kaipa
sinne mekin pääsemme, kun muutkin ovat päässeet...

1. Vau... teillä on vielä ihanasti lomaa edessä! Helsingholm on kyllä aivan ihana paikka. Nuo kissat ovat hurjan ihmisrakkaita. Viimeksi kun olimme siellä, tuolla kisulla ei ollut rapsuttajaa laiturilla ja se lähti täyttä laukkaa pitkän matkan luokseni paijattavaksi.

Freeway cola tosiaanmaistuu erilaiselle ja uskaltaisin väittää, että erottaisin sen sokkotestissä Pepsistä tai Cociksesta. On se silti ihan hyvää jäljitelmäksi...

Mukavaa lomanjatkoa ja toivotaan suotuisempia tuulia teille!

2. Nuo kaikki kolme kohdetta on entuudestaa tuttuja ja ihania. Kasnäs on meidänkin juniorin mieleen ja ennen kaikkea juuri kylpylän vuoksi =D. Itse rakastuin Helsingholmeniin. Postaustasi Öröstä odotan mielenkiinnolla, sillä se on paikka joka kiinnostaa meitäkin kovasti. Laitathan tulemaan paljon kuvia =D.

Kesäloma 2022

Perjantai 24.6.2022, juhannusaatto / Turku - Bastholm Hellettä 30 astetta, aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja on kuuma. Köydet irti lait...