8.6.2017

Pitkä viikonloppu Nauvo-Airisto-Maisaari

Helatostai 25.5.2017 - Kotisatamasta Nauvoon

Helatorstai ja vapaapäivä! Aamupäivällä varustelimme venettä viimeisillä puuttuvilla tavaroilla; petivaatteet, peitot, lakanat, patjan alle tulevat verkot ym. Pääsimme lähtemään kotisatamasta kello 13 aikoihin. Satamassa tuuli aika napakasti, emmekä sen vuoksi ryhtyneet asentamaan puuttuvaa rulla-isopurjetta paikoilleen, vaan lähdimme konevoimalla kohti Nauvoa

Tuuli oli merellä erittäin kylmä, melko napakka ja aivan vastainen. Puuskatuulet noin 15 m/s. Ajoimme  Pansiosta Nauvoon, 6 solmun konevauhtia (vastatuuli vähän hidasti), perillä 3 tuntia myöhemmin. Karvalakki oli erittän tarpeellinen valinta tähän kylmyyteen. Hertta-koira nukkui matkan ajan sitlootassa, omassa pedissään lämpimien peittojen alla, nenänpää vain näkyi 😄

Matkalla Maarit pesi uudet perunat valmiiksi ja saimme lounasta (lohta, silliä ja uusia perunoita), heti kun pääsimme rantaan. Nauvossa oli kahdessa veneessä tuttavia.

Illalla Pati ja iso-B laittoivat isopurjeen paikoilleen, kun tuuli Nauvon satamassa hieman tyyntyi.

Rannan putiikeista kaksi oli jo auki. Maarit osti beigen Henry L'loydin lippiksen ja iso-B:lle uimashortsit.

Hertan kanssa metsäkävelyllä.

Perämoottorin hätäkatkaisija oli unohtunut kotiin ja iso-B oli siitä erittäin harmistunut. Kumivene-perämoottori ajelusta ei tullut tällä matkalla mitään (sitä on odotettu koko talvi). Pikkuveli iloitsi, että kumivene olisi nyt kokonaan hänen käytössään soutamista varten.

Nauvossa oli aurinkoista, mutta tuuli teki ilmasta kylmän. Mikä mahtava ja ihana tunne päästä taas talven jälkeen rakkaan harrastuksen pariin! Tätä fiilistä ei voita mikään, eikä pieni kylmyyskään sitä himmennä :)

Perjantai 26.5.2017, Nauvo - Airisto

Lähdimme iltapäivällä kohti Airistoa, koska iso-B lähtee käsipalloturnaukseen ja joukkuekaveri noutaa hänet sieltä lauantaina aamulla kuudelta. Matka oli lyhyt, vain reilu tunti. Tuuli oli kova ja erittäin puuskainen, vaihteli 13 m/s ja 18 m/s välillä. Mentiin koneella.

Airistolla ei touhuttu oikeastaan mitään, kunhan vietettiin leppoisaa vapaapäivää. Airiston uudet saunat saavat erityismaininnan, todella siistit ja kivat. Metsäkävely koiran kanssa.

Lauantai 27.5.2017 Airisto - Maisaari

Kohti Maisaarta, lähtö aamupäivällä. Alkumatkasta tuuli oli todella mukava, pääsimme vihdoin purjeilla hyvää vauhtia kohti määränpäätä. Puolessavälissä tuuli kuitenkin lopahti ihan täysin ja loppumatka mentiin koneella. Tuulen tyynnyttyä ja vain hienoisessa myötätuulessa ilma tuntui jopa  hieman lämpimältä (vihdoin)!

Kun saavuttiin Maisaareen,  isolaituri oli aivan tyhjä ja valitsimme keskimmäisen poijupaikan. Puolessa tunnissa meidän saapumisesta, laituri tuli aivan täyteen. Sama ajoitus näköjään kaikilla veneillä :)

Heti Maisaaressa alkoi taas lounaan valmistelu - tällä kertaa saatiin kotitekoisia hampurilaisia,
jotka kävivätkin hyvin kaupaksi. Söimme ulkona sitlootassa - mikä ihana tunne (pakko hehkuttaa vielä) taas talven jälkeen!

Illaksi oli varattu saunavuoro, Maisaareen parhaaseen saunaan! Kylmää pelkäämättömät lapset pulahtivat, pikku-B tosin märkäpuku päällä.

Maisema oli taas yhtä kaunis, kuin aina aikaisemminkin. Kyllä täällä mieli lepää!

Lauantai-illan näkymät - Maisaaren auringonlaskut on aina yhtä kauniita!

Sunnuntaina kotimatkalle!

Se oli ensimmäinen viikonloppu kesäkodissa :)